víz

5 ok, miért tudsz fogyni a víztől!

Éhes vagyok, de nincs időm enni. Nem ehetek sokat, mert elhízom. Megígérem, már csak ezt az egy falatot... Naponta találkozhatunk ilyen és ehhez hasonló problémákkal, pedig van egy remek és egyszerű megoldás, ami szinte az orrunk előtt van és a mindennapi élet alapvető része. Ráadásul még fogyhatunk is vele!

Biztosan mindenkivel előfordult, hogy már kopogott a szeme az éhségtől, de nem volt ideje enni. Például egy húzós, órák óta tartó értekezleten ült, ahol egy falat ennivaló sem volt, vagy egész nap futkározott a városban, egyik helyről rohant a másikra. Van, hogy leülni sincs időnk, nemhogy bekapni valamit.

Ilyenkor a legegyszerűbb módot választjuk: berohanunk egy gyorsétterembe, megállunk az első pékségnél, olcsó pizzázónál vagy éppen kifosztjuk az ételautomatát. Ez nemcsak káros, de csak éhesebbek leszünk, vágyunk a további étkezésre, pedig tudjuk, hogy nem szabad, csak elhízunk ezektől, de mégis megtesszük.

Sokszor azt gondoljuk, hogy ennünk kell, amikor már nagyon korog a gyomrunk. Ilyenkor kissé kábultnak érezzük magunkat, a vércukor- és energiaszintünk alacsonyan van, ingadozó a hangulatunk. Ez azonban azt is jelentheti, hogy fogytán van a folyadék a szervezetünkből.

Viszont van egy megoldás, amely szinte ott van az orrunk előtt, nem mellesleg költséghatékonyabb, mindenki szereti, az alapvető életműködéshez elengedhetetlen, manapság már bárhol beszerezhető és a segítéségével még fogyhatunk is! Ez a víz.

Tudtad-e?

Az Oxfordi Egyetem kutatói egy 2015-ös felmérés során megállapították, hogy azok a túlsúlyos emberek, akik az étkezés előtt négy-négy és fél deciliter vizet megittak, sokkal kevesebb kalóriát vittek be a szervezetükbe és több mint egy kilóval többet veszítettek a súlyukból a későbbiekben, mint azok, akik már teli hassal ültek asztalhoz.

Tehát ha fogyni akarsz, a víz kihagyhatatlan minden étkezés előtt!

Következzen tehát 5 ok, miért kell több vizet inni:

  1. Elősegíti a könnyedebb mozgást
  2. Gyorsítja az anyagcsere működését
  3. Segít az éhség leküzdésében
  4. Energiával tölt fel
  5. Megakadályozza, hogy több káros italt (cukrozott, alkoholtartalmú italokat) fogyassz


Még egy tipp a hatásosabb fogyás elősegítéséért: egy fél citrom levét facsarjuk ki és öntsük hozzá a vízhez. Ez szintén gyorsítja az anyagcserét, csökkenti az étvágyat és kiváló szomjoltó is.

Sokan nincsenek azzal tisztában, hogy naponta pontosan hány liter folyadékra van szüksége a szervezetnek. Az Európai Élelmiszerbiztonsági Hivatal tudományos álláspontja szerint a 14 évesnél idősebb gyerekeknek (kamaszok), a felnőtteknek és az időseknek legalább 2–2,5 liter vizet kell meginniuk naponta. Ha ásványvizet fogyasztunk, akkor érdemes azokat választanunk, amelyeknek az összes oldott ásványi anyag tartalma 1000 mg/liter. Vásárláskor mindenképpen olvassuk el a palackon lévő információkat!